Regulaarselt hooldatud pidurisüsteem tagab ohutu ja mugava liiklemise.

Millest järeldada, et pidurisüsteem vajab remonti?

  • Auto kisub pidurdades paremale või vasakule
  • Pidurdades kostub ebanormaalseid helisid
  • Pidurdusteekond on tuntavalt pikenenud
  • Piduripedaali käik on muutunud
  • Piduripedaal ja/või rool vibreerib pidurdades

Põhilised pidurisüsteemi kuluosad on piduriklotsid, -kettad, töösilindrid, pidurivoolikud ja torud.

Tihti venitatakse piduriklotside vahetusega liiga kaua, mistõttu tuleb ka vahetada pidurikettad ning halvemal juhul ka remontida või vahetada pidurisupporteid.

 

Pidurite remondil on oluline, et remonditakse korraga terve telje pidurid, kasutades ainult uusi varuosi. Kettaid tuleb alati vahetada paarikaupa ning uute ketastega on kohustuslik ka kasutada uusi klotse, et vältida pidurite ebaühtlast kulumist ning pidurdusvõimet. Piduritorud ei tohi olla deformeerunud, roostes või muul moel vigastatud ning voolikud peavad olema ilma pragudeta ning ei tohi tugeval pidurdusel paisuda.

Pidurivedeliku tuleks vahetada iga 60000km järel või seisukorra järgi (pidurivedelikus on niiskust või see on määrdunud) Niiskus pidurivedelikus muudab selle keemis- ning külmumistemperatuuri, mistõttu võib nt. tugevamal pidurdusel pidurite effektiivsus tugevalt langeda.