Mootori remont
Esiteks viiakse läbi mootori diagnostika, selleks et teha kindlaks mootori reaalne kulumine, prognoosida rikkeid ja teha remondi plaan. Diagnostika teeb kindlaks kolvigrupi, silindrite ja klapimehhanismi olukorra, mootori kompressiooni jne.
Tihti võib paljud rikked ja mootori purunemise ära hoida mootori diagnostika etapil.
Meie teostame järgmisi töid:
- andurite töö kontroll
- mootori diagnostika
- mootori silindrite kompressiooni kontroll
- süüteküünalde kontroll
- õlirõhu kontroll ja mootori õlituse kontroll
- mootori õlilekete kontroll
- mootori vahetus
Alati ei saa määrata millal täpselt tuleks teha mootori kapitaalremont. Arvestada tuleb paljude erinevate faktoritega. Suur läbisõit ei ole alati mõjuv põhjus, et mootor vajab kapitaalremonti. Peamiseks faktoriks mis määrab mootori tööea on tehnilise hoolduse regulaarsus. Korrapärase hooldusega töötab mootor kindlalt mitmeid kümneid tuhandeid kilomeetreid. Hooletu suhtumine mootori korralisse hooldusesse ja muidugi ka hooletu sõidustiil viib väga kiiresti mootori kapitaalremondi vajaduseni.
Mootor võtab õli ? Seda võib pidada ka kolvirõngaste, klapisääretihendite või klapi juhtpukside kontrollimise põhjuseks, eeldusel et õlikadu ei ole seotud väliste leketega. Abi saamiseks tuleks pöörduda spetsialisti poole, kes saab määrata Teie mootori seisukorra kompressiooni mõõtmisega.
Mis viitab mootori kapitaalremondi vajaduseni? Võimsuse kadu, ebastabiilsed pöörded, klapimehhanismi müra ja suurenenud kütusekulu on tavalised märgid mis viitavad kapitaalremondi vajadusele, eriti kui need kõik nähtused ilmnevad üheaegselt. Kui reguleerimistööd ei kõrvalda probleeme on ainus võimalus mootori remont.
Mootori kapitaalremont tähendab kõigi tema parameetrite taastamist tasemele, mis vastab uuele mootorile.
Sageli on ka odavam vahetada üks mootor teise vastu, kui et hakata eraldi varuosi kokku ostma.
Kindlasti tasub meeles pidada, et ei tasu ennem varuda varuosi kui ei ole põhjalikult uuritud mootoriploki olukorda!